Linkbuilding voor dummies

Wat is Link Building en waarom is het belangrijk?

Of u nu een gloednieuwe newbie bent met ​​links bouwen of het al een tijdje hebt gedaan, we zijn er zeker van dat u iets nuttigs vindt in deze gids. Het landschap van SEO en link building is altijd aan het veranderen, en vandaag is het belang van het bouwen van hoogwaardige links hoger dan ooit.

De noodzaak om campagnes van hoge kwaliteit te maken en te implementeren is van essentieel belang als u online gaat concurreren en bloeien en dat zal binnenkort niet veranderen. Deze handleiding is ontworpen om u snel in de juiste richting te helpen. Er is veel om op te nemen, maar we hebben alles makkelijk te verteren hoofdstukken gebroken en hebben veel voorbeelden opgenomen.

  1. Wat is Link Building en waarom is het belangrijk?
  2. Definitie van link building
  3. Waarom zijn links belangrijk voor SEO?
  4. Welke links betekenen veel voor zoekmachines
  5. Gewicht van thematische clusters van ranking factoren in Google
  6. Wat u moet weten over nofollow
  7. Hoe kan ik met link building in mijn bedrijf profiteren?

 

Definitie van link building

Link building is het proces van het verwerven van hyperlinks van andere websites naar uw eigen. Een hyperlink (gewoonlijk gewoon een link genoemd) is een manier voor gebruikers om te navigeren tussen pagina’s op internet. Zoekmachines gebruiken links om het web te crawlen. Zij zullen de koppelingen tussen de afzonderlijke pagina’s op uw website doorkruipen, en ze zullen de links tussen de gehele websites crawlen.

Er zijn veel technieken voor het bouwen van links, en hoewel ze variëren in moeilijkheden, zijn SEOs het erover eens dat linkbuilding een van de moeilijkste onderdelen van hun baan is. Veel SEO’s besteden het merendeel van hun tijd aan om het goed te doen. Om die reden kun je de kunst van het bouwen van hoogwaardige links bemeesteren, het kan je echt voor de andere SEO’s en jouw concurrentie zetten.

Waarom zijn links belangrijk voor SEO?

De anatomie van een hyperlink

Om het belang van een linkbuilding te begrijpen is het belangrijk om eerst de basis te begrijpen van hoe een link wordt gecreëerd, hoe de zoekmachines links zien en wat ze kunnen brengen.

Begin van de link-tag: Een anker-tag genoemd (vandaar de “a”), dit opent de link-tag en vertelt zoekmachines dat een link naar iets anders op het punt staat te volgen.

Link verwijzingsplaats: De “href” staat voor “hyperlink verwijzing” en de tekst in de citaat markeringen geeft de URL aan waarnaar de link wijst. Dit hoeft niet altijd een webpagina te zijn. Het kan het adres zijn van een afbeelding of een bestand dat u wilt downloaden. Soms zie je iets anders dan een URL, beginnend met een # teken. Dit zijn lokale links, die u naar een ander gedeelte van de pagina brengen die u al bent.

Zichtbare / ankertekst van link: Dit is het kleine stukje tekst die gebruikers op de pagina zien en waarop ze moeten klikken als ze de link willen openen. De tekst wordt gewoonlijk op een of andere manier geformatteerd om het uit de tekst die eromheen staat, te onderscheiden, vaak met blauwe kleur en / of onderstreping, waardoor de gebruikers aanwijzen dat het een klikbare link is.

Sluiting van link-tag: dit geeft het einde van de link-tag aan op de zoekmachines.

Welke links betekenen veel voor zoekmachines

Er zijn twee fundamentele manieren waarop de zoekmachines links gebruiken:

  1. Om nieuwe webpagina’s te ontdekken
  2. Om te bepalen hoe goed een pagina in hun resultaten moet rangschikken

Zodra zoekmachines gecrawld zijn pagina’s op het web, kunnen ze de inhoud van die pagina’s extraheren en aan hun indexen toevoegen. Op deze manier kunnen ze beslissen of ze een pagina van voldoende kwaliteit hebben om goed te kunnen ordenen voor relevante zoekwoorden (Google heeft een korte video gemaakt om dat proces uit te leggen).

Wanneer ze hierover beslissen, kijken de zoekmachines niet alleen naar de inhoud van de pagina, zij kijken ook naar het aantal links die naar die pagina verwijzen vanuit externe websites en de kwaliteit van die externe websites. Over het algemeen geldt: hoe meer websites van hoge kwaliteit met je verbonden zijn, hoe groter je waarschijnlijkheid in de bovenste posities van zoekresultaten is.

Google zijn manier om de kwaliteit van een site te bepalen

Links als een ranking factor zijn wat Google toestond om de zoekmachinemarkt in de late jaren negentig te domineren. Een van Google’s oprichters, Larry Page, uitvinder van PageRank, die Google de kwaliteit van een pagina liet meten op basis van het aantal links die ernaar wijst, heeft de kwaliteit gemeten. Deze statistiek werd vervolgens gebruikt als onderdeel van het algoritme van algehele rangorde en werd een sterk signaal omdat het een goede manier was om de kwaliteit van een pagina te bepalen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *